Saturday 9 March 2013

Gevulde boekweitpannenkoekjes met Aziatische groenten



Ik wil al een tijdje veganistische pannenkoekjes maken en ik wil ook al een tijdje boekweit pannenkoekjes maken. Dat is me deze week dus gelukt! Ook had ik zin in wat hartigs en bedacht me dat ik deze pannenkoekjes met heerlijke groentes wilde gaan vullen. Wat heb je nodig voor dit gerecht?

* 5 pannenkoeken
* 30 minuten


- 125 gram boekweitmeel
- 250 ml sojamelk
- 50 ml water
- 3 "eitjes" egg replacer (te vinden bij o.a. de Tuinen, Ekoplaza)

- een halve broccoli stronk in roosjes gesneden
- een rode paprika in kleine stukjes gesneden
- een half bakje kastanje champignons of een heel bakje shi take grof gesneden
- 5 eetlepels sojasaus
- 5 eetlepels geroosterd sesamzaad
- handjevol grof gesneden verse koriander
- 1 rode ui in kleine stukjes gesneden
- 1 teentje knoflook fijngesneden

- 1 cm geschilde gember fijngesneden
- sesamolie
- sojaboter of plantaardige olie



Mix de sojamelk, het water, boekweitmeel en de egg replacer goed met een vork of mixer. Voeg een snufje zout toe en roer nog even door. Verhit wat sojaboter of plantaardige olie in een koekenpan en bak hierin de pannenkoeken. Bij elke pannenkoek opnieuw sojaboter of olie toevoegen. Verhit in een andere pan wat sesamolie of evt andere olie en bak hierin de gember 30 seconden. Voeg de knoflook en ui toe en bak alles 5 minuten. Voeg de paprika en broccoli toe en bak deze 3 minuten mee. Voeg hierna de paddenstoelen toe en bak het geheel nog een paar minuten door. Doe de sojasaus erbij, roer alles goed door en doe vervolgens de sesamzaadjes erbij. Zet het vuur af en hussel alles door elkaar. Vul de pannenkoekjes met de groenten, garneer met de koriander en rol ze op. Eet smakelijk!

No comments:

Post a Comment