Thursday 18 October 2012

Quinoa salade met paddenstoelen en geitenkaas



Het werd weer eens tijd voor wat anders. Even niet zomaar los wat quinoa bij het eten maar lekker gekookt met de ingrediƫnten samen. Ik ben een groot paddenstoelen fan en zou het liefste elke dag wel champignons, oesterzwammen, shi-takes, portobello's etc willen eten. Helaas is mijn wederhelft er niet zo dol op, dus beperk ik het eten van paddenstoelen. Maar zo nu en dan snak ik echt naar heerlijke stevige paddenstoelen bij m'n gerecht, net zoals gisteren. Dus besloot ik voor mij zelf een warme quinoa salade te maken met paddenstoelen, geitenkaas en verse kruiden. Wat heb je nodig?

* 1 persoon
* 30 minuten

- 75 tot 100 gram quinoa
- 1,5 grote mok met paddenstoelen naar keuze, grof gesneden(ik heb shi-takes en champignons genomen)
- een handje zachte geitenkaas, verkruimeld
- 2 teentjes knoflook fijngesneden
- 1,5 eetlepel blaadjes van verste thijm
- 2 eetlepels fijngesneden peterselie
- olie
- evt citroen

Kook de quinoa volgens bereidingswijze en snijd alles alvast van te voren. Verhit wat olie in een koekenpan en bak hierin 1 minuut de knoflook. Voeg de paddenstoelen toe en bak deze een kleine 10 minuten mee. Voeg tussendoor de thijm en peterselie en breng dit wat op smaak met peper en zout, roer dit er goed doorheen. Voeg als laatste de quinoa er door en verwarm het geheel nog 2 minuutjes samen. Serveer de verkruimelde geitenkaas over de paddenstoelen quinoa en besprenkel evt. met wat verse citroen.

No comments:

Post a Comment