Thursday 25 October 2012

Spaghetti Alfredo (Gluten en Tarwe vrij)



Sinds 2 weken nu ongeveer heb ik de Iphone 5. Iets waar ik ontzettend blij mee ben, maar het is de eerste Iphone die ik heb en moet dus erg wennen aan alle high tech dingen, de apps, etc. De eerste app die ik er op heb gezet buiten whatsapp is natuurlijk Instagram. Foto's romantischer maken, bewerken en blijkbaar kun je nog volgen en liken ook. Dus best een leuke app. Ik volg natuurlijk allemaal vega en yoga mensen en tussen de foto's door die ik aan het bekijken was zag ik een heerlijke pasta gerecht: pasta alfredo. Deze bleef steeds in mijn hoofd zitten, dus je snapt het al... die moest en zou ik maken. Gisteren heb ik daar heerlijk de tijd voor gehad en de uitkomst was ontzettend smakelijk! Wat heb je nodig?

* 2 personen
* 20 minuten

- 100 gram roomboter
- 100 gram sojaroom
- 100 gram Parmezaanse kaas
- 2 handjesvol verse peterselie
- snufje nootmuskaat
- speltpasta naar keuze, ik heb spelt spaghetti gebruikt

Kook de pasta volgens bereidingswijze en terwijl de pasta aan het koken is smelt je de boter in een klein pannetje. Zodra deze gesmolten is voeg je de kaas en room toe en breng je het aan de kook. Blijf tussendoor steeds roeren. Breng het wat op smaak met wat peper en een snufje nootmuskaat, roer door en voeg als laatst 1 handjevol peterselie erdoor. Schep de alfredo saus door de spaghetti en serveer nog een handjevol verse peterselie over de borden. 

No comments:

Post a Comment