Thursday 1 November 2012

Veganistische warme en zoete granola



De herfst is al een tijdje goed aangebroken en hij voelt eigenlijk al als winter. Ik ben niet iemand die groot kan ontbijten dus doe ik altijd net iets meer mijn best met de lunch. In de zomer kan ik goed leven op crackers met heerlijk beleg, maar nu het kouder wordt wil ik vooral warme gerechtjes eten, heerlijke soepen als lunch en warme havermout pap. Wat heb je nodig voor deze warme zoete havermout pap?

* 15 minuten

- wat gebroken haver
- wat granola
- sojamelk
- kleine handje gedroogde cranberries per kom
- 1 gedroogde vijg in stukjes gesneden per kom
- 1 tl kaneel

Leg de gebroken haver en granola in een klein pannetje en giet hier sojamelk overheen totdat de haver en granola onder staan. Sojamelk is van nature een stuk zoeter dus hoef je geen extra zoetstof toe te voegen. Laat dit ongeveer 10 minuten weken. Verwarm deze vervolgens op het vuur, blijf tussendoor wel roeren en zodra deze warm is en nog net niet kookt doe je het in een kom en voeg de je gedroogde vruchtjes toe. Bestrooi heerlijk met wat kaneel en eet smakelijk!

No comments:

Post a Comment