Thursday 8 November 2012

Amaranth muesli met gedroogd fruit en chocola



Ik ben gelukkig geen echte zoetekauw, maar zo nu en dan heb ik ook sterk de behoefte aan een lekker stukje chocola, zoetigheid of iets om lekker het zoute weer in balans te brengen. Laatste heb ik amaranth muesli gehaald en ik eet al vaak de crackers maar wilde deze graag uitproberen en kijken of ze ook zo lekker zijn als de crackers. Ja dus! Alhoewel, als je chocola toevoegt is het altijd lekker:-) wat heb je nodig voor dit heerlijke ontbijt of lunchgerecht?

* 1 persoon
* 10 minuten

- sojamelk
- gedroogd fruit naar keuze, ik heb cranberries en vijgen genomen (ik kleine stukjes)
- chocolade reep, bij voorkeur met zo'n hoog mogelijk pure cacao gehalte (ik heb 70% genomen, deze kan vrij bitter zijn dus daar wil je niet te veel van nemen)
- amaranthmuesli (te koop bij de natuurwinkel)

Doe de amaranthmuesli in een steelpannetje en giet hier al de sojamelk bij net zoveel totdat de muesli onderstaat en even lekker kan weken. Laat dit 5 minuten week en verwarm vervolgens al roerend op het vuur net totdat het gaat koken. Doe de warme muesli in een kom en doe het gedroogde fruit en wat stukjes chocola erbij en rasp evt. ter garnering nog wat chocola over de kom met warme muesli. Je kunt het fruit en chocola er vervolgens heerlijk doorheen roeren zodat de warme bruine kleur van de chocola de muesli verkleurd en je gelijkmatig de chocolade proeft. Eet smakelijk!

1 comment:

  1. Je bent Genomineerd!! Lees mijn blog ;) Groetjes Famke

    ReplyDelete