Thursday 22 September 2011

Durf jij te kijken?


Dan denk je waarschijnlijk: "Daar komt Asha weer met haar liefde voor dieren, het erge dierenleed in de wereld etc". Toch moet ik dit met jullie delen. Een aantal weken geleden wees een vriend van mij die ook een lange tijd vegetarisch is geweest mij op een documentaire: From farm to fridge. Ik dacht heel leuk samen met mijn vriend te gaan kijken en om ons eens te laten informeren over dit onderwerp. Alles wat ik dacht was waar, en zelfs erger..veel erger. We besloten eerst de trailer te kijken om te besluiten of we de hele documentaire wilde kijken. We kwamen niet verder dan de helft van de trailer en de rest durf ik niet eens te zien! 

Ik weet dat er veel mensen zijn die ongeveer een idee hebben wat zij kunnen verwachten van dierenleed en het eten van vlees. Toch gaat dit de meeste nachtmerries te boven! Ik ben er van overtuigd dat meer dan de helft als het niet bijna iedereen is zijn kop in het zand steekt en denkt te weten hoe het gaat of er zelfs helemaal niet over denkt. Ik wil jullie toch even vragen een stukje te kijken en ben benieuwd of jullie nog steeds dat stukje vlees willen eten..
Want eerlijk is eerlijk: de meeste Nederlanders, maar ook andere volkeren steken toch hun kop in het zand en eten gewoon vlees alsof er niets aan de hand is. Probeer eens in je leven even bewust te worden van het gene wat je nou eigenlijk naar binnen werkt en stop nou eindelijk eens met de struisvogelpolitiek. Want ik durf te wedden dat je hier nog nooit bewust naar hebt gekeken...en misschien dus zelfs nog nooit bewust hebt gegeten..

Hieronder de link naar google waar je de filmpjes kunt kijken, misschien eerst ook maar eens beginnen met de trailer?:

http://www.google.nl/search?q=from+farm+to+fridge&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a 

Durf jij te kijken?

"Now I can look at you in peace; I don’t eat you anymore.
—Franz Kafka"



p.s. In de vorige documentaire die ik liet zien hier: Meat the Truth ging het over het broeikaseffect, het vele graan etc wat allemaal werd verbruikt voor al het vee. Hoe recent dit allemaal is, is wel te zien aan dat het vandaag in het nieuws was, en hoe slecht het alleen al is voor de mens. Doe je het niet voor de dieren of voor de mensen in ontwikkelingslanden, dan mag ik hopen dat je het alleen al zou doen voor je eigen gezondheid.

http://www.nu.nl/buitenland/2622126/oxfam-novib-luidt-noodklok-landdiefstal.html

Lieve groet, 

Asha

No comments:

Post a Comment