Friday 23 September 2011

*TROTS* Het gaat goed in het asiel

Ook leuk om af en toe eens een heel leuk berichtje over zwerfdieren te plaatsen! Het gaat namelijk erg goed in het dieren opvangcentrum Amsterdam want er zijn dit jaar alleen al meer dan 744 katten geplaatst en meer dan 267 honden bij nieuwe baasjes en dat is leuk nieuws!

Vooral goed om te weten dat er nog steeds genoeg mensen zijn die zich realiseren dat een kat of hond uit een dierenasiel hen echt nodig hebben. Er zijn namelijk heel wat voordelen aan bijvoorbeeld een kat nemen uit het dierenasiel. Het asiel heeft namelijk al wat meer informatie over karaktereigenschappen etc., het diertje is ingeënt, ontwormt en geneutraliseerd en je krijgt vaak gratis dokterskosten if needed. Ook komen er nog steeds dagelijks veel katten binnen in het asiel en zwerven er ook nog veel op straat die daar niet horen. Genoeg redenen dus om naar het dierenasiel te gaan en daar wat leuke en gezellig huisgenoten te zoeken. Die zijn er genoeg! Hier een selectie van een aantal katten die op zoek zijn naar een nieuwe baasje:


Shari
Hallo allemaal! Ik ben Shari, een pittig poezenmeisje van 4 jaar jong. Met pittig bedoel ik dat ik niet over mij laat lopen! Ik laat niet alles toe en ik laat het u wel merken als iets me niet bevalt. Ik heb het liefst dat alles precies gaat zoals ik dat wil. Beetje kapsones heb ik wel. Ik kan u gerust stellen, ik houd ook van een knuffel op zijn tijd. Het is niet zo dat ik alleen maar aan mezelf denk. Al kunt u het beste gewoon wachten tot ik een knuffel kom halen. Dan weet u zeker dat het mij goed uitkomt! Verder wil ik mijn eigenwijze poezen neusje graag buiten de deur kunnen steken. Ik ben niet zo'n kindervriendin en met andere katten heb ik ook niet veel. Ik heb het liefst het rijk alleen dat snapt u wel. Zoekt u een huisgenootje met pit dan moet u zeker eens bij mij komen kijken!


Mindy & Bandit
 Bandit is een man van ongeveer twee jaar oud die samen met zijn vriendin Mindy al een half jaar liep te zwerven in een binnentuin. Uiteindelijk zijn ze door buurtbewoners naar het asiel gebracht.

Bandit is een lieve, onzekere vent. Hij zal in een nieuwe omgeving zeker de tijd nodig hebben om te wennen. Maar met lekkere hapjes kun je veel bereiken bij Bandit!

Bandit en Mindy willen graag samen naar een rustig thuis waar ze de tijd krijgen om te wennen. Ze zijn van de straat en willen in een nieuw thuis ook wel weer naar buiten kunnen. Met veel liefde en aandacht komt het helemaal goed met dit stelletje! 


Djacku
Djacku is een actieve, speelse knul van twee jaar oud. Het is echt een kater met pit en geen ‘beginnerskat’. Zo houdt hij op zich wel van aandacht maar alleen als het hem zelf blieft. Hij heeft ook echt een aaigrens. Vanwege zijn pittige karakter plaatsen we hem niet bij te jonge kinderen (vanaf twaalf jaar). Djacku moet echt een tuin hebben om zijn energie kwijt te kunnen. Wie o wie ziet het wel zitten met dit eigengereide prachtexemplaar?  
 







Conchou
Op zoek naar een gezellige kat maar geen trek in een fanatieke spring in ’t veld die continu in de gordijnen hangt? Conchou is een leuke, aanhankelijke dame op leeftijd van vijftien lentes jong. In het begin kan deze rustige schildpadpoes wat terughoudend zijn maar diep vanbinnen is ze dól op aandacht en vindt ze alleen thuis zijn maar zo zo. Conchou gaat graag haar eigen gangetje en is haar schildpadstreken ondanks haar leeftijd zeker niet verleerd: ze laat het snel genoeg merken als ze iets niet wil. Ze is hier samen met Panter gekomen maar vindt het ook helemaal niet erg om alleen geplaatst te worden. Als ze maar veel aandacht krijgt en de mogelijkheid om op z’n tijd op een balkonnetje een frisse neus te halen. Gunt u dit charmante dametje haar welverdiende pensioen? 

Ben je benieuwd welke dieren recent zijn binnengekomen? Klik dan op de onderstaande link:

http://www.dierenasielamsterdam.nl/asieldieren_binnengekomen_zwerfdieren.htm

Lieve groet, 

Asha



No comments:

Post a Comment